امروز ساعت ۷:۳۰ صبح به دعوت جناب آقای دکتر اولیایی عزیز، رییس کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران، گزارشی در خصوص اهمیت حاکمیت شرکتی در خلق ارزش برای بنگاه ها و کسب و کارها ارایه کردم ، جالب اینکه صاحبان کسب و کارعموما حاکمیت شرکتی را یک کالای لوکس و لاکچری می دانند و در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مهمترین دغدغه خود را خرید مواد اولیه، فروش محصولات و … مطرح میکنند و بعد از آشنایی با چارچوب حاکمیت شرکتی اقرار می کنند که ساختار حکمرانی مطلوب یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، به عبارتی مدیران ما بیشتر به محیط پیرامون شرکت توجه دارند (تحریم، ارز، تورم، بهره و…) تا محیط درونی شرکت (اهداف مشخص، استراتژی مبتنی بر اهداف، برنامه عملیاتی، توجه به تمامی ذینفعان از جمله کارمندان و…) و مدل حاکمیت شرکتی مطلوب توجه مدیران را به محیط بیرونی و درونی شرکت جلب می کند